Թումանյանի «Լոռեցի Սաքոն» եւ Էդգար Պոյի «Ագռավը»

«Կարդում ենք Թումանյան» նախագծով

Թումանյանը վարպետորեն է պատկերել Լոռվա ձորը՝ օգտագործելով վառ պատկերներ, համադրելով նրա դաժան ու վտանգավոր կողմերը գեղեցկության հետ:
Մենակ մնալով տնակում՝ քանի որ ընկերը հակված է անձնական գործերին, Սաքոն հայտնվում է իր սեփական երևակայության մեջ: Նրա մտքում արմատավորվում են տատիկի հեքիաթներից հիշողությունները, որոնք պատկերում են չար ոգիներ՝ քողարկված թուրք կանանց կերպարանքով։ Սրանք են խելագարություն առաջացնում:

Սաքոյի և «դևերի» (չար ոգիների) միջև երկխոսությունը ընթերցողին փոխանցում է նրա վախն ու խոցելիությունը: Պոեմը նրբանկատորեն բացահայտում է Սաքոյի կերպարը նրա գործողությունների և մտքերի միջոցով՝ սկսած սնահավատության սկզբնական ժխտումից և ավարտվելով վախի հաղթանակով՝ ընդգծելով մեկուսացման ազդեցությունը և ֆանտաստիկ մտքերին տրվելու մարդկային հակումը:
Երբ խավարն իջնում է, Սաքոյի վախն ավելի է ուժեղանում՝ դրսևորվելով սարսափելի տեսիլքներով։ Դուռը ճռռալով բացվելու հետ Սաքոն բախվում է թուրք կանանց սպառնացող ամբոխի հետ: Այս ընկալված սպառնալիքը ստիպում է նրան փախչել սարերով՝ հետապնդված իր սեփական մոլորություններից:
Պոեմի ողջ ընթացքում լարվածությունը անշեղորեն աճում է՝ ակնարկելով հնարավոր վտանգների մասին և թողնելով ընթերցողներին խորհել վատագույնի մասին: Գագաթնակետը, որը հիմնված է Սաքոյի վախից առաջացած հալյուցինացիաների վրա, և՛ դրամատիկ է, և՛ անսպասելի, ինչը մնայուն տպավորություն է թողնում ընթերցողի վրա:
Համեմատենք «Լոռեցի Սաքոն» Էդգար Ալան Պոյի «Ագռավը» ստեղծագործության հետ.

Նմանություններ

Երկու բանաստեղծություններն էլ արթնացնում են խորապես անհանգստացնող մթնոլորտ վառ պատկերների և լսողական տարրերի միջոցով: Երկուսն էլ խորանում են իրենց կերպարների հոգեբանական տանջանքների մեջ՝ ցույց տալով վախի և մեկուսացման պատճառով հոգեկան վիճակների վատթարացումը: Կենտրոնանալով գերբնականի վրա՝ երկուսն էլ ներառում են գերբնականի տարրեր, որտեղ Սաքոն տեսիլքներ է ապրում, իսկ «Ագռավը» բանաստեղծության հերոսը՝ ագռավի կերպարով մահացած սիրելիի՝ Լինորի պատգամախոսը։ Երկու բանաստեղծություններն էլ իրենց եզրակացությունները երկիմաստ են թողնում, ինչը ընթերցողներին մղում է խորհելու հերոսների ճակատագրերի և նրանց փորձառությունների բնույթի մասին:

Տարբերությունները

«Լոռեցի Սաքոն» ծավալվում է խորդուբորդ և հեռավոր Լոռվա ձորերում, իսկ «Ագռավը»՝ տնային ինտիմ և սահմանափակ միջավայրում: Հովիվ Սաքոն իր իրավիճակում դիմակայում է էկզիստենցիալ վախերին, մինչդեռ «Ագռավը» ներկայացնում է անանուն պատմողը՝ վշտացած գիտնականը, որին ագռավը շահարկում է: «Լոռեցի Սաքո»-ի գերբնական տարրերը արմատացած են հայկական բանահյուսության մեջ, որտեղ Սաքոն վախենում է չար ոգիներից՝ թուրք կանանց դիմակով: «Ագռավում» ագռավը խորհրդանշում է պատմողի մեղքն ու անխուսափելի մահկանացությունը։

Սոնա Ավետյան

Հաջորդ գրառում
Թողնել մեկնաբանություն

Թողնել մեկնաբանություն

  • Blog Stats

    • 45,041 hits
  • Վերջին գրառումները

  • Վերջին գրառումները

  • Վերջին մեկնաբանությունները

    «Հանդիպման վայրը»…՝ «Հանդիպման վայրը» գրառման
    «Հանդիպման վայրը» ֆի…՝ «Հանդիպման վայրը». քննրկում գրառման
    «Ինքնասպան տղայի» գա…՝ «Ինքնասպան տղայի» գաղտնիքը գրառման
    Ռաֆայել Դիեստեի «Ինք…՝ Ռաֆայել Դիեստեի «Ինքնասպան… գրառման
    Ռաֆայել Դիեստեի «Ինք…՝ Ռաֆայել Դիեստեի «Ինքնասպան… գրառման
  • Պահոցներ

  • Օրացույց

    Մարտի 2024
    Ե Ե Չ Հ Ու Շ Կ
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • Follow Blog.mskh «Մխիթար Սեբաստացի» on WordPress.com
  • Blog Stats

    • 45,041 hits
  • Հեղինակներ